Beslutsångest

Vad i hela friden ska jag ta mig till?
Fingrarna kliar, mitt huvud vill ha mer.
Mina ögon drars till hyllan hela tiden.
Jag diskar, plockar på bordet. dammar, skrubbar badkaret och kollar i skafferiet flera ggr, just för att göra något annat än att öppna dig.
Sitter med dig i knät. Skriver sms för att få hjälp.
Alla sover.
Fan bara förordet.
Öppnar sidan och läser så snabbt jag kan.
Blir hungrig på mer. Men smäller ihop boken och ställer tillbaka den.
Står framför hyllan i 15 min, och kollar på alla mina böcker.
Men vill inte ha någon annan än den.
Ingen är intressant nog.
Ingen är bra nog.
Frustration.
Rastlöshet.
Åt helvete.
BAM!
Slår igen dörren.
Du kan fortfarande skrika ut din ångest.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0