opepp helg

På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest men fredagen är dagen jag gillar allra mest.
Jag och min lillasyster älskade den låten när vi var små. Kronfågelreklamen.
När vi hade småstjärnorna för varandra uppträdde alltid någon med den låten. 
Idag hade jag velat säga att jag ska ha de skitkul och umgås med vänner men nope.
Idag ska jag efter plugget upp till Maggan och hämta balklänningen.
Sen ska jag hem och plugga. Plugga hela dan, plugga hela kvällen. 
Jag har ju varken tvkanaler eller en funkande dvd att fördriva tiden med när jag vill ta en paus heller.
Så jag får läsa och låta tankarna vandra fritt istället.
Alla mina vänner flyr staden den här helgen så jag kommer inte kunna träffa några av dom för en kopp te när allt är för mycket och jag bara vill ha tröst och peptalk.
Men det som kommer ta mest stryk är min hand som fortfarande inte är helt läkt.
Kanske borde ta på bandaget innan jag börjar skriva.

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0