Svullna ögon, öm kropp och lättat sinne

Lipsill lipsill lipsill!
Ninni du är en lipsill!
Läste ut ljudet av ditt hjärta igår.
Låg och bölade som vanligt.
Men de klådde inte skuren som rann ur mig när jag läste ut tvåan.
De var hysteriskt. Mer får ni faktiskt inte veta.
Värnar om mitt redan sargade ryke.
Få timmars sömn inatt.
Känner i kroppen att jag inte sovit ordentligt på länge.
Suger ganska hårt faktiskt.
Så det känns extra skönt att vara ledig imon.
Sätta mig ner och plugga lite till naturkunskapsprovet nästa vecka.
Skumläsa lite till religionsprovet på måndag.
Lätt ämne.
Ska traska hemåt nu.
Ringa papi på vägen.
One tree hill.
Vatten.
Slötitta.
Läsa.
Och känner på mig att jag inte kommer kunna slita mig från bokhandeln idag.
Smita in dit och komma ut med en påse i handen.
Småspringa hem och slänga mig i soffan med ett bytt tidsfördriv.
Älskar att försvinna in i en bok.

Nu däckar jag snart på tangenterna.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0